Sunday, January 17, 2010

To my dear friend



To my dear friend, Cik Hana
I luv u because of Allah,
Uhibbuki fillah,
This is for u,
Hope our ukhwah is like a circle
That goes on and on for a lifetime…

Kehidupan ini seperti sebuah sekolah, kita akan terus belajar dan belajar daripada setiap peristiwa yang berlaku sehinggalah saat kita dipanggil kembali kepada-Nya..Alhamdulillah..terima kasih ya Allah kerana masih mengekalkan ukhwah kami ini..

Terima kasih atas perkongsian dan nasihatmu..hidayah Allah itu umpama hujan..yang akan tumpah pada setiap tempat, penjuru dan ceruk. Tak kira di mana kita berada, baik di negara sendiri mahupun negara orang. Allah akan sentiasa menemani. Kerana Allah Maha Melimpah-limpah rahmat dan kasih sayangNya..setiap detik..setiap saat. Mungkin kita sahaja yang tidak menyedari kerana kelalaian hati dan diri kita sendiri. Dan tadahan bagi hujan hidayah itu adalah hati-hati manusia. Terpulang pada kita untuk membuka tadahan hati kita atau menutupnya..Saya yakin kamu juga dapat merasainya kini..Alhamdulillah..

Saya ada bingkisan buat kamu yang berada di sana..semoga hari-harimu sentiasa diisi dengan terbiah dariNya..bingkisan ini datang dari sebuah novel yang saya baca ‘Mukjizat Cinta’. Ingin sangat rasa hati untuk kongsikan dengan kamu serta sahabat-sahabat yang lain..

Tatkala kamu menjerit disebabkan beratnya penganiayaan, maka kamu tidak akan mendengar selain pantulan suaramu sendiri. Ketika kamu mengeluh kerana sakit, maka kamu tidak akan mendengar selain gema keluhanmu. Tatkala mengalir dari kedua matamu air mata akibat kekalahan, maka ketahuilah bahawa kamu memiliki anak panah yang tajam yang tidak deketahui oleh orang yang menganiaya, namun tidak pernah luput dari pengetahuan Tuhan orang-orang zalim tersebut. Anak panah yang tajam itu adalah anak-panah yang meluncur dari busur doa-doamu, di saat kamu melantunkan kata : Ya Rabbi!!

Tatkala dosa-dosamu membentuk suatu bendungan yang menghalang antara kamu dengan cahaya dan ketika kesalahan-kesalahanmu menjadi suatu pengikat yang mencegahmu untuk bersegera menuju kebaikan, dan disaat penghalang itu semakin tinggi dan kunci-kunci semakin kuat, maka ketahuilah yang kamu masih mempunyai Tuhan yang Maha Pengampun dosa-dosa, bila Dia mendengar jeritan doa : Ya Rabbi!!

Tatkala kamu menempuh jalan-jalan, lantas kamu menemui bahawa jalan-jalan itu telah tertutup, kamu mengetuk pintu-pintu dan pintu-pintu tersebut telah berkunci, dan kamu mengharapkan bantuan dari orang yang boleh memberikan bantuan, namun tidak ada seorang pun yang boleh menolong kecuali orang yang lemah, maka ketahuilah bahawa semua pintu telah tertutup supaya kamu mengetuk pintuNya. Dipotong semua tali supaya kamu berpegang pada taliNya. Bahawa Dia menyukai orang yang mengalunkan seruan : Ya Rabbi!!

Semoga persahabatan kita diredhai Ilahi = )

-Cahayahati88-

1 comment:

Anonymous said...

jazakillahu khairan khatira ya ukhti..terharu baca bingkisan kamu..kamu mmg sahabat sejati..terbinanya tanpa tahu,kini kita tahu dan faham apa itu ukhwah sahabt sebenar..cik hana cinta cik diyanah!smoga Allah redha dgn pershabatan kita..smoga Allah perkukuh tali ikatan hati-hati kita..insyaAllah..

-cik hana' plymouth-