Friday, March 19, 2010

Oh Tuhan..


















Masa semakin singkat
Air mata mengalir tapi tak kelihatan
Hati menjerit tapi tak kedengaran
Ku lihat arus dunia
Dan ku dengar hakikat itu
Sedari kecil Kau telah mengingatkanku
Betapa rahmatMu melimpah ruah
Tanpa cintaMu aku mati
Tanpa rinduMu aku tidak pasti
Bagaimana harus aku menjelaskan
Pada mereka-mereka yang bernafas
Bagaimana harus aku menjelaskan
Sedangkan diri sedang mujahadah
Berusaha mencapai redha Allah
Duhai mata hatiku, celiklah sentiasa
Jangan layu, jangan kabur
Subhanallah, Kau pilih diriku
Untuk menjelaskan keagunganMu
Semakin jauh langkahku
Semakin ia kuat diingatanku
Batapa Kau kasih padaku

Oh Tuhan
Ampuni diriku andai aku leka dengan arus dunia
Bantu diriku menjadi hambaMu
Yang sentiasa mensyukuri nikmatMu…

-Cahayahati88-

No comments: